[Crash][Fixed] OpenRA.Game

Missing SDL.dll, freetype6.dll

Discussion about the game and its default mods.
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BenjaminLSR
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Joined: Sun May 22, 2011 3:26 pm

[Crash][Fixed] OpenRA.Game

Post by BenjaminLSR »

Hey,

Just compiled the game with the last GIT files and can't get the game to start. I get the folowing error when starting on debug mod.

exception.log

Code: Select all

System.Reflection.TargetInvocationException: Une exception a été levée par la cible d'un appel. ---> System.DllNotFoundException: Impossible de charger la DLL 'SDL.dll': Le module spécifié est introuvable. (Exception de HRESULT : 0x8007007E)
   à Tao.Sdl.Sdl.__SDL_Init(Int32 flags)
   à Tao.Sdl.Sdl.SDL_Init(Int32 flags)
   à OpenRA.Renderer.Cg.GraphicsDevice..ctor(Int32 width, Int32 height, WindowMode window, Boolean vsync) dans D:\Développement\RA-WaW\trunk\OpenRA.Renderer.Cg\GraphicsDevice.cs:ligne 54
   --- Fin de la trace de la pile d'exception interne ---
   à System.RuntimeMethodHandle._InvokeConstructor(Object[] args, SignatureStruct& signature, IntPtr declaringType)
   à System.RuntimeMethodHandle.InvokeConstructor(Object[] args, SignatureStruct signature, RuntimeTypeHandle declaringType)
   à System.Reflection.RuntimeConstructorInfo.Invoke(BindingFlags invokeAttr, Binder binder, Object[] parameters, CultureInfo culture)
   à System.Reflection.ConstructorInfo.Invoke(Object[] parameters)
   à OpenRA.Graphics.Renderer.CreateDevice(Assembly rendererDll, Int32 width, Int32 height, WindowMode window, Boolean vsync) dans D:\Développement\RA-WaW\trunk\OpenRA.Game\Graphics\Renderer.cs:ligne 158
   à OpenRA.Graphics.Renderer.Initialize(WindowMode windowMode) dans D:\Développement\RA-WaW\trunk\OpenRA.Game\Graphics\Renderer.cs:ligne 136
   à OpenRA.Game.Initialize(Arguments args) dans D:\Développement\RA-WaW\trunk\OpenRA.Game\Game.cs:ligne 241
   à OpenRA.Program.Run(String[] args) dans D:\Développement\RA-WaW\trunk\OpenRA.Game\Support\Program.cs:ligne 47
   à OpenRA.Program.Main(String[] args) dans D:\Développement\RA-WaW\trunk\OpenRA.Game\Support\Program.cs:ligne 35
TargetInvocationException on Renderer.cs

If I add SDL.dll file to openRA folder i get a new error.

Code: Select all

System.TypeInitializationException: Une exception a été levée par l'initialiseur de type pour 'OpenRA.Graphics.SpriteFont'. ---> System.DllNotFoundException: Impossible de charger la DLL 'freetype6.dll': Le module spécifié est introuvable. (Exception de HRESULT : 0x8007007E)
   à Tao.FreeType.FT.FT_Init_FreeType(IntPtr& alibrary)
   à OpenRA.Graphics.SpriteFont..cctor() dans D:\Développement\RA-WaW\trunk\OpenRA.Game\Graphics\SpriteFont.cs:ligne 141
   --- Fin de la trace de la pile d'exception interne ---
   à OpenRA.Graphics.SpriteFont..ctor(String name, Int32 size)
   à OpenRA.Graphics.Renderer..ctor() dans D:\Développement\RA-WaW\trunk\OpenRA.Game\Graphics\Renderer.cs:ligne 58
   à OpenRA.Game.Initialize(Arguments args) dans D:\Développement\RA-WaW\trunk\OpenRA.Game\Game.cs:ligne 243
   à OpenRA.Program.Run(String[] args) dans D:\Développement\RA-WaW\trunk\OpenRA.Game\Support\Program.cs:ligne 47
   à OpenRA.Program.Main(String[] args) dans D:\Développement\RA-WaW\trunk\OpenRA.Game\Support\Program.cs:ligne 35
Whatever I do, the game keep saying freetype6.dll is missing.
Last edited by BenjaminLSR on Thu May 26, 2011 1:11 pm, edited 1 time in total.

BenjaminLSR
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FIXED

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